چگونه بفهمیم ماشین، تصادفی است؟

دسته بندی : بلاگ

امروزه به دلیل وضع بد اقتصادی جامعه، اکثر مردم که قصد خرید ماشین را داشته باشند به سراغ ماشین‌های تصادفی می‌روند که البته قیمت‌های بسیار کمتری را هم دارند؛ ولی بعضی از افراد هم هستند که از این موقعیت سوءاستفاده کرده و ماشین‌های تصادفی را در قالب ماشین‌های سالم به مشتریان می‌فروشند؛ مشتریان هم به دلیل اینکه با قیمت کمتری مواجه می‌شوند، فورا در دام این افراد افتاده و ماشین تصادفی را به عنوان یک ماشین سالم خریداری می‌کنند.

برای همین نیاز است که شما با مراحل تشخیص ماشین تصادفی آشنا باشید که هدف ما نیز از نگارش این مقاله، پرداختن به همین موضوع است.

بررسی نحوه تشخیص ماشین تصادفی

تشخیص ماشین تصادفی آنقدر هم که فکر می‌کنید کار سختی نیست؛ البته اگر با مواردی که در ادامه قصد معرفی آنها را داریم آشنا نباشید، قطعا کار برای شما کمی دشوار می‌شود. ولی با بررسی موارد زیر، به راحتی می‌توانید ماشین تصادفی را تشخیص دهید. به نکاتی در ادامه معرفی می‌کنیم توجه کنید:

1. رنگ خودرو

مهم‌ترین نکته که باید درباره تشخیص ماشین تصادفی بدانید مربوط به بررسی رنگ خودرو می‌شود. احتمالا شما هم با اصطلاحات بی رنگ در زمان خرید و فروش ماشین‌ها رو به رو شدید! درواقع وقتی که یک نفر ماشین خودش را با اصطلاح بی رنگ معرفی می‌کند، یعنی اینکه ماشین تصادفی نیست و یا اینکه تصادف بسیار ضعیفی داشته که حتی باعث رنگ رفتگی ماشین هم نشده.

ولی البته شما نباید فقط به حرف صاحب ماشین بسنده کنید؛ شما به عنوان شخصی که قصد خرید خودرو را دارید، باید حتما رنگ تمامی بخش‌های ماشین را بررسی کنید و از بی رنگ بودن آن مطمئن شوید. البته اینطور هم نیست که ماشین‌هایی که رنگ خوردند ارزش خرید نداشته باشند؛ باید بدانید که ماشین‌هایی که رنگ خوردند، قطعا دارای قیمت کمتری در مقایسه با ماشین‌های بی رنگ هستند.

2. سقف خودرو

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند به شما و در تشخیص خودروهای تصادفی کمک کند، بررسی سقف ماشین است. سقف‌های خودرو در اثر تصادف، دچار ضربات مختلفی می‌شوند که درنهایت می‌تواند باعث تغییر شکل در آنها شود.

اگر این اتفاق بیفتد، صاحب ماشین در نهایت مجبور می‌شود که یا سقف را تعویض کند و یا اینکه آن را رنگ بزند. در این لحظه شما باید بررسی کنید که آیا این ماشین دارای سقف فابریک است یا نه! و اینکه باید رنگ سقف را هم بررسی کنید.

بیشتر بدانید : با ماشین تصادفی چه باید کرد و نحوه فروش آن

3. زنگ زدگی

یکی از دلایل زنگ زدگی خودرو، به دلیل تصادفی بودن آن است؛ رنگ‌هایی که بر روی ماشین زده می‌شود، می‌تواند جلوی مشکل زنگ زدگی را بگیرد و البته متریال‌های استفاده شده در ماشین‌ها هم مقاومت بسیار بالایی در برابر اکسیده شدن یا همان زنگ زدگی دارند که در نتیجه باعث می‌شود تا به این راحتی، ماشین زنگ نزند.

ولی تصادف باعث می‌شود تا مقاومت این متریال‌ها کاهش پیدا کند که در نتیجه باعث می‌شود تا ماشین‌ها بیشتر از قبل در معرض زنگ زدگی باشند. البته زنگ زدگی خودروها می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که تصادفی بودن خودرو، یکی از اصلی‌ترین دلایل آنهاست.

4. بتونه کاری

اگر آسیب‌های ناشی از تصادف زیاد باشد، بدنه ماشین دچار آسیب‌های مختلفی می‌شود که درنتیجه، صاحب خودرو مجبور به نقاشی بدنه می‌شود که اتفاقا باید بدانید که نقاشی بدنه هم چالش‌های مخصوص به خودش را دارد.

درنهایت صاحب خودرو مجبور می‌شود که برای از بین بردن آسیب‌هایی که بر روی بدنه ایجاد شده، اقدام به بتونه کاری کند؛ شما نیز به عنوان شخصی که قصد خرید این خودرو را دارید، باید ماشین را به صورت کامل بررسی کنید و از بتونه کاری بودن یا نبودن ماشین، مطمئن باشید. چون تفاوت قیمت زیادی در بین این دو مورد است.

5. خرابی در قسمت شاسی ماشین

یکی دیگر از روش‌های تشخیص ماشین تصادفی مربوط به بررسی شاسی خودروها می‌شود. شاسی تمامی خودروها، در یک حالت استاندارد و تنظیم شده‌ای هستند که تصادف کردن باعث می‌شود تا به این بخش، فشارهای مختلفی وارد شده که در نهایت باعث می‌شود تا از حالت استاندارد و تنظیم شده خودش خارج شود.

6. ایجاد صدای اضافی در خودرو

هر ماشینی صداهای مخصوص به خودش را دارد؛ ولی صداهایی که ناشی از تصادف است، کاملا با صدای فابریک ماشین‌ها فرق می‌کند؛ تصادف کردن باعث می‌شود تا بخش‌های مختلفی از خودرو آسیب ببیند که همین آسیب دیدگی‌ها می‌تواند باعث ایجاد صداهای اضافی شود.

7. فاصله زیاد میان بخش های مختلف خودرو

همانطور که تا به الان هم چندین بار اشاره کردیم، تصادفات باعث ایجاد فشار و ضربه به بخش‌های مختلف ماشین می‌شود که می‌تواند مشکلات مختلفی به مانند ایجاد صدای اضافی را داشته باشد. یکی دیگر از این مشکلات، مربوط به ایجاد فاصله زیادی میان بخش‌های مختلف خودرو است.

8. چک کردن زیر خودرو

یکی دیگر از روش‌های تشخیص ماشین تصادفی چک کردن زیر خودرو است؛ زیر خودرو همیشه یکی از بخش‌هایی بوده که در اکثر تصادفات، دچار آسیب می‌شود. البته این مورد کمی نیازمند تخصص و مهارت‌های لازم است؛ برای همیشه پیشنهاد می‌شود که اگر مهارت کافی برای چک کردن زیر خودرو ندارید، حتما یک مکانیک مطمئن را با خودتان همراه کنید تا این مورد را برای شما بررسی کند.

مقالات مرتبط

09 فوریه 2024

از کجا ماشین تصادفی بخریم؟

وقتی به خرید ماشین دست دوم یا تصادفی می‌پردازید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. اول از همه، باید…
09 فوریه 2024

همه چیز درباره بیمه بدنه ماشین تصادفی

امروزه به دلیل افزایش قیمت خودرو، بسیاری از مردم به دنبال خرید ماشین تصادفی می گردند تا بتوانند یک وسیله…
09 فوریه 2024

خودروی تصادفی کره ای یا خودروی صفر چینی؟

خودرو های کره ای تصادفی و خودرو های صفر چینی هر دو از انتخاب های محبوب برای خریداران هستند و…